دربارهٔ هنر برای هنر

از irPress.org
نسخهٔ تاریخ ‏۵ ژوئیهٔ ۲۰۱۱، ساعت ۱۴:۱۱ توسط Parastoo (بحث | مشارکت‌ها) (هنر برای هنر به دربارهٔ هنر برای هنر منتقل شد: انتقال به عنوان دقیق.)
پرش به ناوبری پرش به جستجو
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۲
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۲
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۳
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۳
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۴
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۴
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۵
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۵
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۶
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۶
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۷
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۷
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۸
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۸
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۹
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۷۹
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۰
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۰
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۱
کتاب جمعه سال اول شماره ۸ صفحه ۸۱


عنوان: درباره هنر برای هنر

نویسنده: گیورگی والنتینو پِلخانوف

ترجمهء: فرشته مولوی شیرازی

اعتقاد به هنر برای هنر آنگاه پدید می آید که هنرمند با محیط اجتماعی خود ناهماهنگ گردد.

البته شاید گفته شود که برای توجیه چنین حکم و نتیجه ئی پوشکین را نمونه آوردن کافی نیست. این گفته را رد یا انکار نخواهم کرد و این بار ، نمونه های دیگری، از تاریخ ادبیات فرانسه خواهم آورد، یعنی از تاریخ ادبیات کشوری که گرایشهای روشنفکرانه اش ـ دست کم تا نیمه قرن آخیر ـ در سراسر قاره اروپا گسترده ترین تاثیر را داشته است.